fredag, juli 16, 2010

Mathias Dahlgren Matbaren - Sashimi !!!

Mathias Dahlgren matbaren vs. Sashimi på svenska, full pott !!!. 1998 när jag började gå och äta hos Mathias på Bergsgatan visste man att det skulle bli bra, bättre, bäst. Vid mitt besök på Matbaren i onsdags 14 juli så var förväntningarna uppskruvade till max. Sashimi på svenska med Hana Hato 7 år lagrad Japansk Sake från Enoki Shuzo i Hiroshima, skulle det funka ihop ?. För säkerhets skull tog jag med mig Suzanne & Fixi, mina två omutliga tjejer som alltid säger vad de tycker, oavsett klass på restaurang. Efter ett glas rosé bubbel tog vi oss an rätten, 100 poäng varken mer eller mindre. Kombinationen saknar motstycke. Lite dumplings, långkokt oxkind och svamp, potatis och ägg kokt i 65° samt tre olika desserter senare vandrade vi hem mot Gamla Stan i ett gyllene sommarvarmt Stockholm nöjda och mycket belåtna.


Södra Blasieholmshamnen 6


Välkommen


Sashimi på Svenska





Rabarber och jordgubbsdröm 2010


Färsk mango från Pakistan


Svensk getmjölkskaka


Stockholm sommarkväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar